Gruppetilmelding til Spejdernes Lejr 2026
Tilmeldingen er åben fra oktober 2025, og frem til og med juni 2026. For at kunne tilmelde via Medlemsservice skal du have funktion af gruppeleder, kasserer eller medlemsansvarlig.

Det skal I gøre her og nu
I den kommende tid vil vi anbefale, at I i grupperne sætter fokus på den kommende lejr og får spejderne til at booke ugen for lejren, der afholdes fra den 18. til 26. juli 2026.
Vi har lavet en tilmeldingsseddel, som I kan printe ud og give til spejderne (og deres forældre), hvor der står mere om lejren. Hvis de skal med på lejren, så husk også at få informationer om hvilke dage, eventuelle madhensyn (laktose, gluten, veganer) og særlige behov (fx søvnapnø, medicin i køleskab osv).
Deadlines for gruppen
23. oktober 2025
- Deltagerprisen er 2.475 kr. for deltagelse hele lejren for 6+ årige
1. marts 2026
- Tilmeldingen af grupper lukker 28. februar kl. 24. Det er stadig muligt at tilmelde deltagere efterfølgende.
- Deltagerprisen stiger til 2.600 kr.
- Der er afmeldingsgebyr, svarende til 25 % af deltagerprisen.
- Deadline for bestilling af rafter og brænde, samt lejrudstyr for internationale grupper. Grupperne modtager særskilt bekræftelse på bestilling af materialer.
- Gruppens lejrpladsareal udregnes på baggrund af antal tilmeldte denne dato.
- Særlige hensyn kan ikke længere meldes ind.
1. maj 2026
- Afmeldingsgebyret stiger til 50 % af deltagergebyret.
1. juli 2026
- Tilmeldingen af deltagere lukker.
- Refusion af deltagerprisen er ikke muligt efter d. 1/7-2026.
Hvad skal I som gruppe i første omgang tage stilling til ved tilmeldingen:
For hver spejder; (print eventuelt denne tilmeldingsseddel)
- Hvilke dage skal den enkelte spejder deltage? Et lejrdøgn starter mellem frokost og aftensmad og slutter efter frokost dagen efter.
- Skal den enkelte spejder bruge fællestransport?
- Er der særlige hensyn hos deltagere/ledere i gruppen, som vi skal tage højde for, fx. Søvnapnø, opbevaring af medicin på køl, mulighed for opladning af el-scooter, eller andre særlige faciliterer til personer med handicap?
For gruppen;
- Hvilken adresse skal vi sende Skejserarmbånd til?
- Hvem er kontaktperson i gruppe?
- Hvem er kasserer/økonomisk kontakt i gruppen?
- Antal p-pladser til personbiler gruppen forventer at bruge? Vi gør opmærksom på, at der vil være begrænsede pladser.
- Antal p-pladser til lastbiler/busser gruppen forventer at bruge?
- Antal 20 fods-containere gruppen forventer at skulle have opbevaret under lejren?
- Ønske om kløvet løvtræsbrænde leveret på lejren?
- Ønske om rafter 3, 6 og 9 meter?
- Om gruppen planlægger raftebyggerier/telte der kræver særskilt myndighedstilladelse? Nærmere forklaring findes i tilmeldingsmodulet. Selve ansøgningsprocessen åbnes der for, på et senere tidspunkt.
- Madbestilling. Hver dag, fraset d. 25/7, er det muligt at vælge mellem to retter. Mere info om dette i kogebogen som udkommer til januar.
- Har gruppen allerede- eller ønsker gruppen en udenlandsk venskabsgruppe?
På et senere tidspunkt vil der i tilmeldingssystemet være mulighed for at vælge opsamlingssted for fællestransporten, samt tilmelde sig til aktiviteter på lejren.
Videovejledning til gruppetilmelding
Find flere vejledninger til gruppetilmeldingen her
Vigtige informationer om deltagerprisen
Deltagerprisen
Er sat til 2.475 kroner indtil den 1. marts, hvor prisen stiger til 2.600 kroner på grund af øgede omkostninger til planlægningen. Desuden er der mulighed for ikke at deltage på fuld lejr. Læs mere om priserne per dag her.
OBS: Særligt for de 0-5 årige: Fællestransport er ikke inkluderet i prisen for de 0-5 årige, men skal tilkøbes. Satsen her svarer til satsen for transportrefusion for den enkelte kommune. Satsen offentliggøres først senere. Satsen for lejrpladsrefusion bliver for de 0-5 årige reduceret til 1/3.
Afbudsgebyr
Deltagerprisen og afbudsgebyret følger den enkelte spejder, så det vil altså ikke være muligt at “bytte” rundt på tilmeldte internt i gruppen, uden at der bliver taget højde for hhv. Afbudsgebyr og prisstigning efter 1. marts.
Betaling
Betaling for lejren sker via faktura til den økonomiansvarlige i hver enkelt gruppe.
Første fakturering kommer primo marts 2026, og tager udgangspunkt i tilmeldingen som den så ud d. 28/2.
Anden fakturering kommer primo maj, og omfatter de justeringer I måtte foretage i marts og april.
Tredje fakturering kommer primo juli, og omfatter de justeringer I måtte foretage i maj og juni.
Fjerde fakturering kommer i den tredje uge i juli og omfatter justeringer de første to uger af juli.
Efter lejren kommer 5. fakturering, som bl.a. inkluderer transportrefusion.
Fællestransport
Ved tilmeldingen skal I tage stilling til om den enkelte deltager skal benytte fællestransport. Vi håber at flest mulige vil benytte sig af tilbuddet. Listen af opsamlingssteder bliver først offentliggjort i løbet af foråret, når vi har overblik over hvor det giver bedst mening at placere dem.
Bekræftelse
Som gruppe modtager man IKKE en bekræftelse på jeres tilmelding. I vil altid kunne logge ind og se hvad vi har registreret. Vær opmærksom på diverse deadlines, da vi løbende vil låse enkelte informationer.
Hvad er lejrpladslejen?
- Forventet pris (6 år og op): 195 kr. pr. døgn.
- Forventet pris (3 til 5 år): 1/3 lejrpladslejen pr. døgn.
- Dato for endelig lejrpladsleje: Efter lejren. Forventeligt efteråret 2026.
Kan vores deltagere deltage på en halv lejr?
Det vil være muligt kun at tilmelde sig nogle af dagene på lejren. Prisen afhænger af, hvor mange dage man er på lejren.

Hjælp til tilmelding
Hvis I oplever problemer med jeres tilmelding, anbefaler vi i første omgang at kigge vejledningen igennem. Skulle det ikke løse problemet kan vores frivillige i Informationscenteret kontaktes via mail på info@sl2026.dk. I mailen må du meget gerne inkludere et screenshot af selve problemet, samt kontaktinformation på dig. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig hurtigst muligt, men håber også på jeres tilmodighed.
Oplever I problemer med at logge på Medlemsservice, skal I kontakte jeres eget korpskontor. Vi gør dog opmærksom på at Korpskontorene ikke kan hjælpe med tilmeldingen i øvrigt.
Til internationale deltagere
Vi opkræver deltagerbetaling i danske kroner via bankoverførsel. Det vil altså ikke være muligt at betale hverken i euro eller amerikanske dollars. Inkluderet i deltagerprisen er transport fra og til designated entry points og til lejrpladsen. I får mulighed for at noterer ankomsttidspunkt for jeres færge/fly i jeres tilmelding.
Inkluderet i deltagerprisen er transport fra og til designated entry points og til lejrpladsen. I får mulighed for at noterer ankomsttidspunkt for jeres færge/fly gennem tilmeldingen.
Hvis I som gruppe har behov for at leje lejrudstyr af os, får I mulighed for dette i tilmeldingen.
Alle internationale grupper får en dansk venskabsgruppe. Har I allerede selv kontakt til en, får I mulighed for at notere dette i tilmeldingen.
-
Vejledninger til gruppetilmelding
Her finder du video- og skriftlige vejledninger for gruppetilmeldingen til Spejdernes Lejr 2026, der afholdes den 18. til 26. juli 2026.
-
Gruppetilmelding
Her på siden finder du al den relevante information omkring gruppetilmelding til Spejdernes Lejr 2026 i Hedeland Naturpark.
-
Persondata fra Medlemsservice til SL2026
Når du tilmelder dig SL2026 vil der blive hentet og overført udvalgte oplysninger om dig til lejrens tilmeldingssystem.